Dersin Adı | Sosyal Bilimler için Niceliksel Yöntemler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOC 211 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere nicel araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. Böylece öğrenciler, sosyal araştırmalarda yaygın olarak kullanılan niceliksel araştırma yöntemlerine aşina olacaklar ve araştırma önerisi hazırlayabileceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sosyal bilimlerde niceliksel bir araştırma için temel adımları içermektedir: Problemin tanımlanması, literatür taraması, etik, örnekleme, veri toplama teknikleri, analiz ve bir araştıma önerisi hazırlama. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Toplumsal Araştırma | Bryman. 2016. Chp. 2 "Social Research Strategies" and Chp.3 " Research Designs" |
3 | Araştırma Projesinin Planlanması | Bryman. 2016. Chp.4 "Planning a research Project and Formulating Research Questions" and Chp. 5 "Getting Started: reviewing the Literature" |
4 | Toplumsal Araştırmalarda Etik ve Politika | Bryman. 2016. Chp. 6. "Ethics and Politics in Social Research" |
5 | Nicel Araştırma ve Örneklem | Bryman. 2016. Chp. 7 "The nature of quantitative research" and Chp. 8 "Sampling in quantitative research" |
6 | Anket Formu ve Mülakat Yöntemleri I | Bryman. 2016. Chp. 9 "Structured Interviewing"; Chp. 10 Self-administered questionnaires" and Chp. 11 "Asking questions" |
7 | Anket Formu ve Mülakat Yöntemleri II | Bryman. 2016. Chp. 9 "Structured Interviewing"; Chp. 10 Self-administered questionnaires" and Chp. 11 "Asking questions" |
8 | Anket Araştırması ve Veri Toplamak | |
9 | Midterm Exam | |
10 | İçerik Analizi | Bryman. 2016. Chp. 13 "Content Analysis" |
11 | Nicel Verilerin Analiz Edilmesi | Bryman. 2016. Chp. 15 "Quantitative Data Analysis" |
12 | Veri Analizinde SPSS Kullanımı | Bryman. 2016. Chp. 16 "Using IBM SPSS statistics" |
13 | Veri Analizinde SPSS Kullanımı | Bryman. 2016. Chp. 16 "Using IBM SPSS statistics" |
14 | Toplumsal Araştırmalarda Rapor Yazımı | Bryman. 2016. Chp. 28. "Writing up Social Research" |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Alan Bryman. 2016. Social Research Methods. Oxford University Press. 5th Edition ISBN-10:0199689458 ISBN-13: 9780199689453 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ciaran Acton and Robert Miller. 2009. SPSS for Social Scientists. Plgrave Macmillan: New York. Second Edition. ISBN 0–333–92286–7 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 19 | |
Final Sınavı | 1 | 31 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur. | |||||
2 | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
3 | Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | |||||
4 | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | X | ||||
5 | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. | |||||
6 | Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur. | |||||
7 | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. | X | ||||
8 | Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. | |||||
10 | Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest